Electromotor Fiat denumit si demaror

electromotor fiat

Electromotorul mai este denumit si demaror sau starter si este un dispozitiv care are rolul de a porni un motor cu combustie interna. Cu ajutorul fortelor electromagnetice, el produce energie mecanica, provenita din energia electrica. Are un pinion care angreneaza o volanta, fiind de circa 20 de ori mai mic decat aceasta. In ceea ce priveste un electromotor Fiat, este important sa se acorde o atentie deosebita asupra catorva puncte importante: forma, dimensiunea rotii dintate, numarul de gauri de fixare si tensiunea.

Inlocuirea unui starter poate fi o sarcina destul de complicata pentru un mecanic neexperimentat, deci, daca nu esti sigur pe experienta ta, nu ezita sa cauti pe cineva care sa te ajute.

Electromotor Fiat si posibilele defectiuni

Daca se aude un clic puternic la rotirea cheii in comutatorul de contact pentru a porni motorul, exista suspiciunea de a avea o problema la demaror.

Cele mai frecvente cauze pentru care trebuie inlocuit un electromotor Fiat sunt solenoizii rupti, comutatorul de aprindere defect, prea multa putere in fire, sau lipsa conexiunilor intre borna bateriei si motor.

In mod obisnuit, demarorul se afla amplasat pe motor, aproape de volanta. Cand este actionat contactul, un curent electric foarte inalt parcurge motorul electric, la o tensiune obisnuita de 12 V. Capacitatea motorului care trebui pornit este unicul criteriu de care depinde intensitatea curentului pentru a pune in miscare electromotorul.

 Tensiunea necesara unui electromotor Fiat

Mopedele si motocicletele au nevoie doar de 6 Volti, autoturismele au nevoie intotdeauna doar de 12 Volti, iar masinile de tonaj mare, autocamioanele, sau tractoarele necesita o tensiune de 24 de Volti pentru a porni motorul. Tipul de curent cu care functioneaza electromotoarele este curentul continuu. In ceea ce priveste modul de alcatuire, un demaror contine o parte mobila si una fixa. Din partea mobila face parte rotorul, iar cea fixa este reprezentata de stator. Acesta din urma este de fapt o bobina care se infasoara pe un cilindru. Si rotorul este format tot dintr-o bobina, doar ca aceasta se infasoara pe un ax metalic, mai precis pe extensiile lui. Campul electromagnetic generat de curentul electric pune in miscare rotorul.

Partile componente ale unui electromotor Fiat

Carbunii, denumiti si perii colectoare, bucsele, ambreiajul si solenoidul sunt tot componente ale unui electromotor Fiat, de dimensiuni mai mici, fiecare cu rolul sau aparte. Curentul electric este asigurat rotorului de catre carbuni, care ii lasa si posibilitatea de miscare, stabilizarea se realizeaza cu ajutorul bucselor, iar reglarea turatiei este asigurata de ambreiaj. In ceea ce priveste solenoidul, el este cel care cupleaza starterul din punct de vedere electromecanic. De asemeni, prin contactul electric realizat, este capabil sa puna in miscare intregul dispozitiv, precum si sa realizeze contactul dintre volanta si pinionul demarorului.

Defectiunile care pot aparea la aceasta componenta a autovehiculului pot fi diagnosticate si reparate la centrele care sunt specializate in astfel de servicii. In cazul in care demarorul trebuie inlocuit, acest lucru se poate face tot in aceste centre. Important este ca operatorul care executa astfel de lucrari sa fie calificat in aceasta meserie, pentru a asigura un serviciu de calitate.

Leave a Reply